Hantera behörigheter

I tjänsten Hantera behörigheter kan du - om du är administratör eller behörig beställare - lägga till och ta bort behörigheter för användare i din egna organisation. Här har du också en översikt över vilka som redan har behörigheter.

Från mars 2020 är det du som arbetsgivare som själv lägger till och tar bort behörigheter för användare av självbetjäningstjänsterna.

En person hos varje arbetsgivare är utsedd till behörig beställare. Det är den som är ytterst ansvarig för den här administrationen. Den behöriga beställaren kan i sin tur utse en eller flera administratörer som också kan lägga till och ta bort behörigheter.

Läs mer om de olika rollerna och hur hanteringen av behörigheter fungerar

Ändra behörig beställare

Behöver du ändra behörig beställare för din arbetsgivare gör du det genom formulären Anmälan - behörig beställare och Ta bort behörig beställare.

Anmälan - behörig beställare

Ta bort behörig beställare

Tyck till om sidans innehåll

Fick du reda på det du ville veta eller fattades något? Var texten svår att förstå? Berätta för oss vad du tycker om innehållet på denna sida. Om du har frågor om din tjänstepension – kontakta vår kundservice på kundservice@spv.se eller 020-51 50 40.