Självbetjäningstjänster

Med självbetjäningstjänster för arbetsgivare kan du bland annat hantera anställningsuppgifter, se anställningsuppgifter och hämta fakturaspecifikationer. Här hittar du också rapporten över de pensionsärenden vi hjälpt till med.

Logga in på SPV:s självbetjäningstjänster för arbetsgivare

Tjänsten Visa anställning är tillfälligt stängd

På grund av akuta rättningar i tjänsten är Visa anställning stängd mellan 5 oktober och 18 oktober.

Ta kontakt med oss om du behöver hjälp

Om du under den perioden behöver ta fram anställningsuppgifter för någon anställd hjälper vi till med det. Ta kontakt med kundservice via arbetsgivare@spv.se eller 060-18 75 03. 

Trots att tjänsten är stängd kommer vi precis som vanligt skicka ut anställningsuppgifter till dina anställda sex månader inför deras pensionering.

Från 1 oktober kan du inte längre logga in med e-legitimation från Telia

Om du använder e-legitimation från Telia idag behöver du skaffa en ny e-legitimation från BankID för att kunna logga in på våra självbetjäningstjänster.

Läs mer om hur du skaffar BankID på deras webbplats

Kom igång med självbetjäningstjänsterna

För att logga in i självbetjäningstjänsterna behöver du beställa behörighet och skaffa e-legitimation.

1. Beställa behörighet till självbetjäningstjänsterna

Det finns en eller flera personer hos din arbetsgivare som kan ge dig behörighet. Dom kallas administratörer och behöriga beställare för självbetjäningstjänsterna.

  • Om du redan idag har en behörighet och bara vill lägga till något kan du logga in i självbetjäningstjänsterna och gå in i tjänsten Hantera behörigheter. Där hittar du namn och kontaktuppgifter på de som är administratörer och behöriga beställare hos dig.
  • Om du är helt ny användare av våra självbetjäningstjänster kan du be en kollega som redan har behörighet att gå in i Hantera behörigheter enligt ovan.
  • Du kan också kontakta oss på SPV så talar vi om vem som är behörig beställare hos dig men vi på SPV kan inte ge dig några behörigheter.

2. Skaffa en e-legitimation

Det finns flera olika leverantörer av e-legitimation.

Hur du skaffar e-legitimation

Ta bort behörighet till självbetjäningstjänsterna

När en person inte längre behöver behörighet till våra självbetjäningstjänster, till exempel om hen byter arbetsuppgifter eller slutar, så är det administratören eller den behöriga beställaren hos arbetsgivaren som tar bort behörigheten. Det gör hen i tjänsten Hantera behörigheter.

Självbetjäningstjänsterna underlättar din vardag

Här hittar du mer information om våra självbetjäningstjänster:

Problem att logga in?

Har du problem att logga in kontaktar du oss genom att skicka mejl.

Problem att logga in

 

Tyck till om sidans innehåll

Fick du reda på det du ville veta eller fattades något? Var texten svår att förstå? Berätta för oss vad du tycker om innehållet på denna sida. Om du har frågor om din tjänstepension – kontakta vår kundservice på kundservice@spv.se eller 020-51 50 40.

Så här behandlar vi dina personuppgifter.

XS SM MD LG XL