Kvalificerad hr-utvecklare

SPV är inne i en spännande förändring för att bli en effektivare myndighet med ännu nöjdare kunder och en starkare aktör i pensionsbranschen. Brinner du för att utveckla verksamheten genom att skapa rätt förutsättningar för medarbetare och chefer? Har du en bred erfarenhet av att arbeta med kompetensförsörjning på strategiskt och operativ nivå och dessutom kan din arbetsrätt? Ja, då är du säkert rätt person för oss! Låt oss visa att vi är rätt arbetsgivare för dig!

Ansökan

Ansök senast den 21 oktober. Ange referensnummer MD 2018/311.

Sök tjänsten som kvalificerad hr-utvecklare (Vismas webbplats)

Arbetsbeskrivning

Enheten ansvarar för att stödja ledningen i kulturutveckling samt uppföljningen av chefernas personalansvar. En viktig del i uppdraget är att vara ett effektivt och kvalitetssäkrat verksamhetsstöd till chefer och medarbetare som bidrar till utvecklingen av myndigheten i beslutad riktning. Enheten ansvarar även för vaktmästarservice, fastighetsfrågor och miljöledning.

Större delen av arbetsuppgifterna handlar om att driva, stödja och utveckla kompetensförsörjningsarbetet på såväl strategisk som operativ nivå. Det innebär allt från att utveckla kompetensförsörjningsstrategier till praktiskt arbete med rekrytering, kompetensutveckling och omställning.

I arbetsuppgifterna ingår att ge arbetsrättsligt stöd inom hela kompetensförsörjningsprocessen samt inom centrala och lokala kollektivavtal. Arbetet innebär också att ge stöd inom alla hr-processer för att kunna hjälpa verksamheten utifrån de behov som finns på såväl kort som lång sikt.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant högskoleexamen och har flerårig erfarenhet av att arbeta med kompetensförsörjning, kompetensutveckling, rekrytering och personalomställning. Du ska även ha flerårig erfarenhet av att tolka och tillämpa arbetsrättslig lagstiftning och kollektivavtal. Det är meriterande om du har chefserfarenhet och har arbetat med organisationsutveckling och kulturfrågor.

Som person har du

  • problemlösningsfokus
  • kundnyttan i blickfånget
  • helhetssyn
  • mycket god kommunikationsförmåga
  • personlig mognad.

Vi kommer att lägga stor vikt på de personliga egenskaperna när vi bedömer dina kvalifikationer.

Anställning

  • Anställningens omfattning: Heltid
  • Anställningsform: Tillsvidareanställning
  • Tillträde: så snart som möjligt

 

Vi erbjuder

Välkommen till en organisation med trevlig atmosfär i fräscha lokaler, där delaktighet och engagemang värderas högt. Vi ser ett stort värde i att du som medarbetare mår bra och satsar därför mycket på att erbjuda dig en frisk arbetsplats. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.

Övrigt

Säkerhet har hög prioritet för oss på SPV. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du läsa om här:

Säkerhetsprövning (Säkerhetspolisens webbplats)

Om arbetsplatsen

Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi ansvarar för att administrera den statliga tjänstepensionen för över 800 000 anställda och pensionärer samt 400 arbetsgivare. SPV finns i Sundsvall och har cirka 250 medarbetare.

Kontaktperson

Charlotte Sandelius
HR-chef
070-365 71 57
charlotte.sandelius@spv.se

Fackliga kontaktpersoner

Peder Bergsten
Saco-S
060-18 69 73
peder.bergsten@spv.se

Daniel Granath
ST
060-18 75 45
daniel.granath@spv.se

Kari Jokinen
Seko
060-18 77 62
kari.jokinen@spv.se

Tyck till om sidans innehåll

Fick du reda på det du ville veta eller fattades något? Var texten svår att förstå? Berätta för oss vad du tycker om innehållet på denna sida. Om du har frågor om din tjänstepension – kontakta gärna vår kundservice på kundservice@spv.se eller 020-51 50 40.