Handläggare till enhet Utbetalning

SPV är inne i en spännande förändring för att bli en myndighet med ännu nöjdare kunder och en starkare aktör i pensionsbranschen. Vi söker nu en ny medarbetare till enhet Utbetalning.

Ansökan

Ansök senast den 21 oktober. Ange referensnummer MD 2018/305.

Sök tjänsten som handläggare (Vismas webbplats)

Arbetsbeskrivning

På enhet Utbetalning hanteras beslut och utbetalning av efterlevandepensioner och tjänstegrupplivförsäkring. Enheten ansvarar också för SPV:s utbetalningsfunktion och återkravsärenden. Enheten arbetar för att utveckla kundmötet och förbättra tjänster och processer utifrån de behov våra kunder uttrycker. Vidare ansvarar enheten för att utveckla kvaliteten inom relevanta ansvarsområden.

Som handläggare på enhet Utbetalning kommer du att börja arbeta med att handlägga återkravsärenden. Arbetet innebär att i samarbete med kollegor på enheten och resurser från funktion Juridik bedöma om en person är skyldig att betala tillbaka eller inte utifrån ett aktuellt pensionsavtal. Så småningom kommer du att få möjlighet att lära dig ytterligare områden inom enhetens ansvar. Förutom att handlägga har vi ett fokus på att ständigt öka effektiviteten och kvalitén i handläggningen.

I framtiden kommer fler arbetsuppgifter att riktas mot kund- och kvalitetsinriktade insatser inom ansvarsområdet. Dessutom automatiseras den löpande handläggningen i allt högre utsträckning. Det innebär att enklare ärenden, som går att automatisera, försvinner allt eftersom. Den här utvecklingen ställer stora krav på innovationskraft utifrån de krav som kunder och omvärld ställer. Det innebär att behovet av arbete med mer utvecklande karaktär ökar med tiden.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleutbildning och erfarenhet av administrativt arbete inom pension, bank, försäkring eller återkravsliknande verksamhet. Meriterande är också om du har någon utbildning inom ekonomi eller juridik samt erfarenhet av utvecklingsarbete.

Som person är det viktigt att du har

  • mycket god problemlösnings- och analysförmåga
  • mycket god samarbetsförmåga
  • ett serviceinriktat förhållningssätt.

Det är dessutom viktigt att du är initiativtagande, självgående och flexibel som person. Vi kommer att lägga stor vikt på de personliga egenskaperna när vi bedömer dina kvalifikationer.

Anställning

  • Anställningsform: Tillsvidareanställning
  • Omfattning: Heltid
  • Löneform: Månadslön
  • Arbetstid: Dagtid

Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregister innan ett anställningserbjudande ges.

Vi erbjuder

Välkommen till en organisation med trevlig atmosfär i fräscha lokaler, där delaktighet och engagemang värderas högt. Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och ser ett stort värde i att du som medarbetare mår bra och satsar därför mycket på att erbjuda dig en frisk arbetsplats. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.

Övrigt

Säkerhet har hög prioritet för oss på SPV. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan vi tar beslut om att anställa en ny medarbetare. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du läsa om här:

Säkerhetsprövning (Säkerhetspolisens webbplats)

Om arbetsplatsen

Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi ansvarar för att administrera den statliga tjänstepensionen för över 800 000 anställda och pensionärer samt 400 arbetsgivare. SPV finns i Sundsvall och har cirka 250 medarbetare.

Kontaktperson

Thomas Edström
Enhetschef
060-18 77 86
070-770 24 79
thomas.edstrom@spv.se

Fackliga kontaktpersoner

Annelie Andersson
Saco-S, 060-18 76 11
annelie.andersson@spv.se

Hanna Ledin
ST, 060- 18 69 36
hanna.hedin@spv.se

Kari Jokinen Seko
Seko, 060-18 77 62
kari.jokinen@spv.se

Tyck till om sidans innehåll

Fick du reda på det du ville veta eller fattades något? Var texten svår att förstå? Berätta för oss vad du tycker om innehållet på denna sida. Om du har frågor om din tjänstepension – kontakta gärna vår kundservice på kundservice@spv.se eller 020-51 50 40.