Problem att logga in?

Om du har problem med att logga in beror det vanligtvis på att din e-legitimation är för gammal, att den är spärrad eller att du skrivit in fel lösenord.

Börja med att testa din e-legitimation

Om du har problem med din e-legitimation är ett tips att testa den. Det gör du hos den som du har skaffat din e-legitimation hos, din bank eller Telia. När du testar din e-legitimation får du till exempel svar på om det säkerhetsprogram du har installerat på din dator fungerar som det ska och om din e-legitimation är giltigt.

Stöder vår webbplats din e-legitimation?

På vår webbplats kan du använda e-legitimation som är utfärdade av din bank eller Telia samt mobilt BankID. Om du har problem med din e-legitimation ska du i första hand vända dig till den leverantör som du har skaffat din e-legitimation hos.

Lever din dator upp till de tekniska kraven?

Det är i första hand den som har utfärdat din e-legitimation som du vänder dig till för att kontrollera vilka operativsystem och webbläsare som fungerar ihop med din e-legitimation. Vissa typer av e-legitimation kräver även speciella säkerhetsprogram.

Dina pensionssidor fungerar bäst i de vanligaste webbläsarna:

  • Microsoft Internet Explorer version 10 och senare
  • Firefox, senaste versionen
  • Chrome, senaste versionen.

Fler tips på hur du kan lösa ditt problem

  • Om du använder en e-legitimation med kortläsare, se till att du kopplat ihop kortläsaren och datorn med usb-kabeln innan du loggar in.
  • Prova att uppdatera sidan (knappen F5 för PC och Kommandoknappen (⌘)+R för Mac).
  • Ta bort cookies och tillfälliga filer från din webbläsare. Om du har Internet Explorer går du in under Verktyg och väljer att ta bort webbhistorik. Är du osäker på hur du gör i din webbläsare, gå till Hjälp i menyraden.
  • Om du misslyckas med inloggningen, stäng ner alla webbläsarfönster innan du försöker igen.
  • Om du har problem att logga in från datorn på jobbet eller skolan, kan du testa att logga in från din dator hemma och se om det fungerar bättre.
  • Se till att din webbläsare tillåter cookies och Javascript.
  • Se till att du har senaste versionen av Java-programvaran.

Javas webbplats

Hittade du inte orsaken till ditt problem?

Kontakta SPV:s teknikstöd på 060-18 77 00 eller via e-post: teknikstod@spv.se så hjälper vi dig.

Tyck till om sidans innehåll

Fick du reda på det du ville veta eller fattades något? Var texten svår att förstå? Berätta för oss vad du tycker om innehållet på denna sida. Om du har frågor om din tjänstepension – kontakta gärna vår kundservice på kundservice@spv.se eller 020-51 50 40.