Fått ändrat belopp

Du kan få ett nytt belopp under året. Det beror på att vi fått in nya eller ändrade uppgifter. Det kan också bero på att vi räknar om den förmånsbestämda ålderspensionen vid varje årsskifte.

Varje årsskifte räknar vi om den förmånsbestämda ålderspensionen som betalas ut. Men det kan också hända att du får ett nytt belopp under året. Det beror på att vi fått in nya eller ändrade uppgifter. De nya uppgifterna kan betyda att din tjänstepension ska betalas ut med ett högre eller ett lägre belopp.

De nya uppgifterna kan till exempel komma från andra pensionskassor, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan eller din tidigare arbetsgivare. När vi får in ändrade uppgifter kontaktar vi dig med mer information.

Om du har frågor om varför du har fått ett ändrat belopp kontaktar du vår kundservice på telefonnummer 020-65 00 65. 

Tyck till om sidans innehåll

Fick du reda på det du ville veta eller fattades något? Var texten svår att förstå? Berätta för oss vad du tycker om innehållet på denna sida. Om du har frågor om din tjänstepension – kontakta vår kundservice genom att skicka ett mejl till oss eller ringa 020-51 50 40.

Så här behandlar vi dina personuppgifter

XS SM MD LG XL