Swedbank, Min Pension och Småspararguiden är nominerade till SPV:s pensionspris Guldkanten

Den 5 oktober samlas intresserade av pensioner och samhällsekonomi på Pensionsdagen på Clarion Hotel Sign i Stockholm. Förutom föreläsningar av bland andra Annika Strandhäll, Göran Hägglund och Annika Winsth delas även pensionspriset Guldkanten ut. Guldkanten är SPV:s pris för årets bästa insats inom området pensionsinformation.

Priset Guldkanten delas ut för femtonde gången och ges till den aktör som gjort den bästa insatsen under året för att utveckla och förbättra informationen om pensioner.

- Frågan om relevant pensionsinformation har aldrig varit mer aktuell än den är idag. Kunderna efterfrågar tydlighet och enkelhet och branschen arbetar hela tiden på att bättre uppfylla de önskemålen, säger Olof Lundvall, informationschef på SPV. Pensionspriset Guldkanten lyfter de goda insatserna och driver på utvecklingen, säger Olof Lundvall.
De nominerade 2016 är:

Min Pension – för sin digitala pensionsinformation

En pionjär inom området som med konsumenten i fokus brutit ny mark för att skapa medvetande och engagemang om pensioner. Min Pension utvecklas löpande och utökas med fler kanaler som med enkla och pedagogiska lösningar hela tiden når nya användare. Ingen annan insats är i närheten av Min Pensions betydelse för den enskilde pensionsspararens kunskap om sin framtida pension!

Småspararguiden – för sin rådgivningstjänst

Nytt och intressant. Enkelt och tydligt. Småspararguiden ställer sig på konsumentens sida och utmanar etablissemanget med sina framfusiga och tänkvärda frågor som leder till svar som inte alltid är självklara. Vasst och välkommet!

Swedbank – för kampanjen ”Peppad på att prata pension”

Intresset för pensioner kan aldrig bli för stort! Branschens aktörer gör löpande satsningar för att höja intresset för pensioner hos sina kunder. Få lyckas så bra som Swedbank. Vi blir peppade när vi ser Swedbank lyckas med sina ambitioner att på ett humoristiskt sätt få konsumenterna att stanna upp och tänka till.

Vinnaren presenteras på Pensionsdagen den 5 oktober på Clarion Hotel Sign i Stockholm. Kontakta Olof Lundvall om du är intresserad av att delta på dagen.

Olof Lundvall, informationschef
E-post: olof.lundvall@spv.se

Besök vårt nyhetsrum

Vi har ett nyhetsrum på Mynewsdesk.

SPV:s nyhetsrum på webbplatsen Mynewsdesk

Tyck till om sidans innehåll

Fick du reda på det du ville veta eller fattades något? Var texten svår att förstå? Berätta för oss vad du tycker om innehållet på denna sida genom formuläret nedanför.