Vi saknar kontaktuppgifter till behöriga beställare

Alla arbetsgivare har fått brev där vi ber om kontaktuppgifter till en behörig beställare av självbetjäningstjänster på spv.se. Många har skickat in kontaktuppgifterna, men vi saknar fortfarande några. Har ni skickat in uppgifterna? Försäkra er om att ni har en behörig beställare när den nya tjänsten lanseras den 2 mars.

Utse en behörig beställare

Du som arbetsgivare behöver utse en behörig beställare av våra självbetjäningstjänster. Behörig beställare ska vara en företrädare för arbetsgivaren med uttalat ansvar för verksamheten. Det kan vara generaldirektör, ekono­michef, personalchef, administrativ chef eller motsvarande roll.

Den som blir behörig beställare ska mejla till behorigheter@spv.se eller ringa 060-18 75 03 och ge information som innehåller

  • förnamn och efternamn
  • personnummer
  • funktion/titel
  • mejladress
  • telefonnummer samt telefonnummer till arbetsgivarens växel.

Den behöriga beställaren får inom kort mer information och tydliga instruktioner om vad hen behöver göra.

Tyck till om sidans innehåll

Fick du reda på det du ville veta eller fattades något? Var texten svår att förstå? Berätta för oss vad du tycker om innehållet på denna sida. Om du har frågor om din tjänstepension – kontakta vår kundservice på kundservice@spv.se eller 020-51 50 40.