Visionen om kostnadsfri tjänst är nådd

Den 14 juni fick vi på SPV ändringar i vår instruktion och nytt regleringsbrev från regeringen som innebär att vi nu kan utföra tjänsten Enklare pensionshantering utan att ta betalt. ‒Det här visar att regeringen ser nyttan för statsförvaltningen med tjänsten genom att använda vår kompetens säger Maria Humla, vikarierande generaldirektör.

Nu kan vi skapa kundnytta för alla

Den första arbetsgivaren skrev avtal med oss 2006 och under åren har nästan alla våra arbetsgivare tecknat tjänsten Enklare pensionshantering. Vi är många på SPV som arbetat med att utveckla den till en bra tjänst med god service till anställda och arbetsgivare.  Nu kan vi fortsätta det arbetet genom att erbjuda den kostnadsfritt till alla våra arbetsgivare.

‒Det är glädjande att vi fått den instruktionsförändringen som vi arbetat för under en längre tid. Det visar också att tjänsten Enklare pensionshantering är ett bra koncept som arbetsgivarna är nöjda med. Nu har vi också möjlighet att erbjuda den till alla och vi kan känna att vi lyckas med visionen om att tjänsten ingår i vårt ordinarie uppdrag säger Maria Humla vikarierande generaldirektör.

För dig som arbetsgivare som har tjänsten idag

Vår service fortsätter till dig som har tjänsten idag. Men vi skickar mejl till dig som arbetsgivare där vi säger upp överenskommelsen för tjänsten Enklare pensionshantering. Anledningen är att den överenskommelse vi tecknat med dig som arbetsgivare bland annat reglerar avgifterna för tjänsten och från 1 augusti tar vi inte ut några avgifter.

Det här är tjänsten Enklare pensionshantering

Tyck till om sidans innehåll

Fick du reda på det du ville veta eller fattades något? Var texten svår att förstå? Berätta för oss vad du tycker om innehållet på denna sida. Om du har frågor om din tjänstepension – kontakta gärna vår kundservice på kundservice@spv.se eller 020-51 50 40.