Mer service utan kostnad

Nu erbjuder vi alla arbetsgivare att kostnadsfritt ta del av delar av vår service som ingår i tjänsten Enklare pensionshantering. För dig som idag har tjänsten har vi därför sänkt kostnaderna.

Vi vill kunna ge alla arbetsgivare samma service utan kostnad. Därför är vår ambition att på sikt kunna erbjuda alla delar av tjänsten kostnadsfritt.

Vissa delar är kostnadsfria

De delar som är kostnadsfria för alla är:

  • Du som arbetsgivare får en utsedd kundansvarig samt en kontaktperson för frågor om anställningsuppgifter.
  • Vi uppdaterar anställningsuppgifter för nyanställda och tar kontakt med den anställda.
  • Vi rättar anställningsuppgifter tillsammans med din lönehandläggare.
  • Vi stöttar med information som du kan använda på ditt intranät för att sprida information om statlig tjänstepension till dina anställda.
  • Nu kan alla anställda använda samma enkla kontaktväg till oss för frågor om den statliga tjänstepensionen. De är välkommen att kontakta oss på 020-51 50 40 och kundservice@spv.se.

Vissa delar kostar

Fortfarande kan du som arbetsgivare få stöd i bevakning och handläggning inför de anställdas pensionering och för hjälp vid sjukpension eller dödsfall mot en kostnad.

Vill du veta mer om vår service?

Läs mer om vår kostnadsfria service och om tjänsten Enklare pensionshantering

Tyck till om sidans innehåll

Fick du reda på det du ville veta eller fattades något? Var texten svår att förstå? Berätta för oss vad du tycker om innehållet på denna sida. Om du har frågor om din tjänstepension – kontakta gärna vår kundservice på kundservice@spv.se eller 020-51 50 40.