E-faktura på SPV
Vi på SPV skickar och tar emot fakturor elektroniskt. Vi tar emot fakturor via fakturaväxel, leverantörsportal eller via vår inskanningscentral. Vi levererar e-fakturor genom nätverket PEPPOL.
Fakturor som skickas till SPV
Vi tar emot fakturor genom vår fakturaväxel eller leverantörsportal. Vi accepterar inte pdf-fakturor som skickas med e-post.
Fakturaväxel
Vi vill i första hand ta emot din faktura elektroniskt genom vår fakturaväxel, främst i formatet PEPPOL. Vi kan även ta emot elektroniska fakturor genom format som är godkända av SFTI.
- Fakturaväxel: Visma Commerce
- Peppolid: 0007:2021000928
Om ni vill skicka e-fakturor måste ni mejla era kontaktuppgifter till ekonomi@spv.se. Vi kontaktar då er för att göra en överenskommelse om att skicka och ta emot fakturor elektroniskt.
Leverantörsportal
Om du inte har möjlighet att skicka elektroniska fakturor kan du kostnadsfritt använda vår leverantörsportal för att registrera fakturan manuellt. Kontakta ekonomi@spv.se så skickar vi en inbjudan till leverantörsportalen.
30 dagars förfallotid
SPV tillämpar 30 dagars förfallotid om vi inte har kommit överens om annat. Fakturaavgifter, expeditionsavgifter eller liknande godkänns inte och kommer att dras av från beloppet.
Pappersfaktura
Vi ser helst att ni skickar fakturan i elektroniskt format. Om du har ett avtal som tecknats före 1 april 2019 med oss och som inte ställer krav på e-faktura så kan pappersfakturor även fortsättningsvis användas. Vår faktureringsadress är:
Statens tjänstepensionsverk
851 90 Sundsvall
Fakturor som skickas från SPV
SPV levererar e-fakturor genom nätverket PEPPOL till myndigheter och företag. Vi kan tyvärr inte skicka e-fakturor till Internetbanker (berör privatpersoner).
Tyck till om sidans innehåll
Fick du reda på det du ville veta eller fattades något? Var texten svår att förstå? Berätta för oss vad du tycker om innehållet på denna sida. Om du har frågor om din tjänstepension – kontakta vår kundservice på kundservice@spv.se eller 020-51 50 40.