Kundservicemedarbetare

Var med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet. Det ger ju också en härlig gemenskap. Nu behöver vi stärka vårt team med nya kundservicemedarbetare som har en känsla för service och för att hjälpa andra. Tillsammans är vi ett härligt gäng som skapar gemensamma förutsättningar för att ge service i världsklass!

Ansökan

Ansök senast den 1 december 2021. Ange referensnummer: MD2021/333.
Sök en av tjänsterna som kundservicemedarbetare (Vismas webbplats)

Arbetsuppgifter

SPV:s kundservice ansvarar för det dagliga mötet med både kunder och arbetsgivare, och svarar på frågor främst via telefon, mejl och chatt inom det statliga tjänstepensionsområdet. Förutom detta svarar vi också på förfrågningar via försäkringsförmedlare, samt att vi ansvarar för SPV:s växel och reception.

Vårt mål är att leverera den bästa servicen så att våra kunder kan känna sig både nöjda och trygga i kontakten med oss. Vi lägger stor vikt vid mötet med kunden, och i rollen som kundservicemedarbetare bidrar du dagligen till att ge så bra service som möjligt. Du bidrar också till vårt sammantagna kundarbete och är vårt ansikte utåt. Nu söker vi därför dig som brinner för service och för att hjälpa andra.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ett för tjänsten relevant område eller minst 3 års dokumenterad erfarenhet av arbete inom kundservice via telefon. 

Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt mycket goda kunskaper i engelska i tal och läsförståelse. Övriga språkkunskaper ser vi som meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete inom pension, bank eller försäkring.

För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen.

Som person är du:

  • Kommunikativ – du talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten samt i små och stora grupper. Du är en god lyssnare och har lätt för att anpassa dig till olika situationer.
  • Serviceinriktad – du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
  • Flexibel – du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheterna i samband med olika förändringar.
  • Samarbetsvillig – du arbetar bra med andra människor. Du förhåller dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
  • Pedagogisk – du har god förståelse för hur människor tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar. Du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde: 1 januari 2022, så snart som möjligt, eller enligt överenskommelse.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen: 3

Vi erbjuder

Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt. 
Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och ges möjlighet att utveckla dina talanger.

Vi jobbar i härliga lokaler där vi rekommenderar en minigolfrunda i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i - det finns något för alla. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.

Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Jobba på SPV på SPV.se.

Om att jobba på SPV

Om arbetsplatsen

Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder – både statligt anställda, tidigare anställda och pensionärer. Vårt kontor ligger i Sundsvall.

Mer information om oss

Vi avsäger oss vänligen men bestämt alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.

Kontaktperson

Joy Williamsson
Enhetschef Kundservice
070-088 68 35
joy.williamsson@spv.se

Fackliga kontaktpersoner

Daniel Granath
ST
060- 18 75 45
daniel.granath@spv.se

Peder Bergsten
Saco-S
060-18 69 73
peder.bergsten@spv.se

Kari Jokinen
Seko
060-18 77 62
kari.jokinen@spv.se

Tyck till om sidans innehåll

Fick du reda på det du ville veta eller fattades något? Var texten svår att förstå? Berätta för oss vad du tycker om innehållet på denna sida. Om du har frågor om din tjänstepension – kontakta vår kundservice på kundservice@spv.se eller 020-51 50 40.

Så här behandlar vi dina personuppgifter.

XS SM MD LG XL