Utredare till kundservice

Vår kundservice är högt uppskattad av våra kunder. Vi utvecklar oss ständigt för att ge ännu bättre service om den statliga tjänstepensionen. Nu söker vi en utredare till sektion kundservice på enhet förmånsreglering.

Ansökan

Ansök senast den 25 februari 2018. Ange referensnummer: MD 2018/15.

Sök tjänsten utredare till kundservice på Vismas webbplats

Arbetsbeskrivning

Arbetet på kundservice innebär dagliga kontakter med våra kunder. I första hand svarar du på frågor om den statliga tjänstepensionen i telefon, brev och e-post från såväl arbetsgivare som anställda och pensionärer. Du utreder även en del pensionsärenden och kan komma att delta i olika utvecklingsaktiviteter.

I vårt arbete har vi ett stort fokus på våra kunder och deras behov. De digitala möjligheterna genomsyrar allt mer vår verksamhet. Det innebär att vårt behov av utvecklings- och förändringsförmåga samt helhetssyn ökar. Du behöver därför kunna arbeta i mer komplexa sammanhang samt ha kompetens och förmåga att arbeta med analys och utredningar.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning.

Du har också

  • erfarenhet av kundservicearbete och vana att möta kunder i telefon och mejl.
  • erfarenhet av och vana att läsa lag- och avtalstext.

Vi vill att du har goda kunskaper i svenska och engelska samt uttrycker dig väl i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av handläggning inom pensions- eller försäkringsbranschen. Det är också meriterande om du har andra språkkunskaper och om du har tidigare erfarenheter av att ha arbetat med utveckling av kundmöten eller tjänster till kunder.

I rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person vill vi att du

  • är kundorienterad och serviceinriktad
  • är pedagogisk och anpassar ditt sätt att kommunicera efter kundens behov
  • har god initiativ- och beslutsförmåga
  • är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter.

Att du har hög grad av samarbetsförmåga ser vi som självklart

Anställning

  • Anställningsform: Tillsvidareanställning
  • Omfattning: Heltid
  • Tillträde: Tillträde så snart som möjligt
  • Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Övrigt

Du kommer att arbeta i en organisation med trevlig atmosfär i helt nyrenoverade lokaler, där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. SPV ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra. Vi satsar därför mycket på att erbjuda en frisk arbetsplats och på kompetensutveckling som en naturlig del av vår vardag.

Att utveckla sin kompetens är också en naturlig del av vår vardag. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.

Arbetsplatsbeskrivning

Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi ansvarar för att administrera den statliga tjänstepensionen för över 800 000 anställda och pensionärer samt 400 arbetsgivare. SPV finns i Sundsvall och har cirka 270 medarbetare.

Kontaktperson

Joy Williamsson
Vikarierande sektionschef
070-088 68 35
joy.williamsson@spv.se

Fackliga kontaktpersoner

Daniel Granath
ST
060- 18 75 45
daniel.granath@spv.se

Peder Bergsten
Saco-S
060-18 69 73
peder.bergsten@spv.se

Kari Jokinen
Seko
060-18 77 62
kari.jokinen@spv.se

Tyck till om sidans innehåll

Fick du reda på det du ville veta eller fattades något? Var texten svår att förstå? Berätta för oss vad du tycker om innehållet på denna sida. Om du har frågor om din tjänstepension – kontakta gärna vår kundservice på kundservice@spv.se eller 020-51 50 40.