Anslut dig till tjänsten

Enklare pensionshantering är en tjänst som vi erbjuder till myndigheter. Tjänsten innebär att vi sköter administrationen av tjänstepensioner åt dig som arbetsgivare. Vi ger även en ökad service till dina anställda.

Intresserad av tjänsten?

  1. Är du som arbetsgivare intresserad av tjänsten kontaktar du oss på enklarepensionshantering@spv.se.
  2. Vi har ett gemensamt möte med berörd personal hos dig. På mötet går vi igenom rutiner och roller.

Vad kostar det?

Den service som vi erbjuder i tjänsten Enklare pensionshantering ingår i vårt ordinarie uppdrag eftersom att vi fått en instruktionsförändring av regeringen. Det innebär att vi kan erbjuda tjänsten utan att ta en extra kostnad för den från och med 1/8 2018.

Har du frågor?

Har du frågor om  tjänsten Enklare pensionshantering kontaktar du oss på enklarepensionshantering@spv.se.

Vi har regeringens uppdrag att underlätta hanteringen av tjänstepensionen för de statliga arbetsgivarna. Syftet är att öka servicen, minska administrationen och få en effektivare statsförvaltning.

Tyck till om sidans innehåll

Fick du reda på det du ville veta eller fattades något? Var texten svår att förstå? Berätta för oss vad du tycker om innehållet på denna sida. Om du har frågor om din tjänstepension – kontakta gärna vår kundservice på kundservice@spv.se eller 020-51 50 40.