Handläggare till enhet Utbetalning

SPV är inne i en spännande förändring för att bli en myndighet med ännu nöjdare kunder och en starkare aktör i pensionsbranschen. Vi söker nu en ny medarbetare till enhet Utbetalning.

Ansökan

Ansök senast den 21 oktober. Ange referensnummer MD 2018/305.

Sök tjänsten som handläggare (Vismas webbplats)

Arbetsbeskrivning

På enhet Utbetalning hanteras beslut och utbetalning av efterlevandepensioner och tjänstegrupplivförsäkring. Enheten ansvarar också för SPV:s utbetalningsfunktion och återkravsärenden. Enheten arbetar för att utveckla kundmötet och förbättra tjänster och processer utifrån de behov våra kunder uttrycker. Vidare ansvarar enheten för att utveckla kvaliteten inom relevanta ansvarsområden.

Som handläggare på enhet Utbetalning kommer du att börja arbeta med att handlägga återkravsärenden. Arbetet innebär att i samarbete med kollegor på enheten och resurser från funktion Juridik bedöma om en person är skyldig att betala tillbaka eller inte utifrån ett aktuellt pensionsavtal. Så småningom kommer du att få möjlighet att lära dig ytterligare områden inom enhetens ansvar. Förutom att handlägga har vi ett fokus på att ständigt öka effektiviteten och kvalitén i handläggningen.

I framtiden kommer fler arbetsuppgifter att riktas mot kund- och kvalitetsinriktade insatser inom ansvarsområdet. Dessutom automatiseras den löpande handläggningen i allt högre utsträckning. Det innebär att enklare ärenden, som går att automatisera, försvinner allt eftersom. Den här utvecklingen ställer stora krav på innovationskraft utifrån de krav som kunder och omvärld ställer. Det innebär att behovet av arbete med mer utvecklande karaktär ökar med tiden.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har högskoleutbildning och erfarenhet av administrativt arbete inom pension, bank, försäkring eller återkravsliknande verksamhet. Meriterande är också om du har någon utbildning inom ekonomi eller juridik samt erfarenhet av utvecklingsarbete.

Som person är det viktigt att du har

  • mycket god problemlösnings- och analysförmåga
  • mycket god samarbetsförmåga
  • ett serviceinriktat förhållningssätt.

Det är dessutom viktigt att du är initiativtagande, självgående och flexibel som person. Vi kommer att lägga stor vikt på de personliga egenskaperna när vi bedömer dina kvalifikationer.

Anställning

  • Anställningsform: Tillsvidareanställning
  • Omfattning: Heltid
  • Löneform: Månadslön
  • Arbetstid: Dagtid

Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregister innan ett anställningserbjudande ges.

Vi erbjuder

Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt. 

Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och ges möjlighet att utveckla dina talanger.

Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet att jobba hemifrån på 50 procent om du vill. I SPV-huset rekommenderar vi en fika i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i – det finns något för alla.

Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.

Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Om att jobba på SPV.

Om att jobba på SPV

Säkerhetsprövning

Säkerhet har hög prioritet för oss på SPV. Den här tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att vi gör en säkerhetsprövning (klass 2) enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), innan vi tar beslut om att anställa en ny medarbetare. Du måste också ha svenskt medborgarskap för att kunna få den här sortens säkerhetsklassade tjänst. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här:

Säkerhetsprövning (Säkerhetspolisens webbplats)

Kontaktperson

Thomas Edström
Enhetschef
060-18 77 86
070-770 24 79
thomas.edstrom@spv.se

Fackliga kontaktpersoner

Annelie Andersson
Saco-S, 060-18 76 11
annelie.andersson@spv.se

Hanna Ledin
ST, 060- 18 69 36
hanna.hedin@spv.se

Kari Jokinen Seko
Seko, 060-18 77 62
kari.jokinen@spv.se

Tyck till om sidans innehåll

Fick du reda på det du ville veta eller fattades något? Var texten svår att förstå? Berätta för oss vad du tycker om innehållet på denna sida. Om du har frågor om din tjänstepension – kontakta vår kundservice genom att skicka ett mejl till oss eller ringa 020-51 50 40.

Så här behandlar vi dina personuppgifter

XS SM MD LG XL